V pojištění majetku Kooperativa podporuje ochranu životního prostředí

Nadpis: Inflační garance, ekologický benefit, řada asistenčních služeb
Klíčový vizuál Kooperativa s nadpisem: Instalatér dorazí do ě hodin.

Pojišťovna Kooperativa nabízí od března podstatně zdokonalené pojištění majetku a odpovědnosti občanů. „Kromě vylepšených i zcela nových asistenčních služeb, podstatného zvýšení či úplného zrušení většiny limitů plnění, nabízíme třeba mimořádnou inflační garanci nebo unikátní ekologický benefit,“ říká o novince Tomáš Reitermann, vedoucí Odboru pojištění občanů v Kooperativě.

Jaké jsou výhody?

Jedná se o unikátní přístup k řešení velkých občanských majetkových škod, k němuž se pojišťovna Kooperativa formou veřejného příslibu zavázala nejen pro nově uzavřené, ale i pro stávající pojistné smlouvy.

Má-li zákazník indexované pojištění, v rámci jeho smluvních podmínek je zaručená i inflační garance. Jde o ochranu pro případ, že ani valorizovaná horní hranice plnění by kvůli mimořádně vysoké inflaci nepokryla celou výši škody. V důsledku inflační garance klient obdrží pojistné plnění až do 120 % horní hranice plnění. Tedy dostane až o 20 % vyšší částku, než jakou si sjednal v dodatku, kterým přijal návrh na indexaci.

Ekologický benefit garantuje výplatu plnění i nad rámec pojistné částky, pokud škoda přesáhne tři čtvrtiny pojistné částky zasaženého rodinného domu, rekreační budovy či bytové jednotky.

Majitel tak obdrží navíc prostředky na ekologickou modernizaci poškozeného objektu. Pokud je tedy například rodinný dům pojištěný na osm milionů korun a dojde k pojistné události, kromě obvyklého pojistného plnění získá pojištěný navíc pět procent pojistné částky, tedy 400 tisíc korun. Tyto prostředky se pak dají využít například na pořízení nebo vylepšení vnitřního a vnějšího zateplení budovy, slunečních panelů a fotovoltaiky vůbec, tepelného čerpadla nebo systému zadržování a využívání dešťové vody.

Tedy moderních prvků, které snižují náklady na bydlení a přispívají k šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí.

Klíčový vizuál Kooperativa s nadpisem: Vichřice vezme střechu naději pak déšť.

Zdokonalení asistenčních služeb

Nabídku asistenčních služeb, které klienti získávají k pojištění bezplatně pojišťovna Kooperativa významně posílila. Úplnou novinkou je asistence pro případ stěhování, asistence v případě nutnosti opravit domácí spotřebiče po záruce či novou kybernetickou asistenci.

"Zároveň jsme zvýšili limity plnění pro využití řemeslných prací, kterými se odstraňují různé nouzové situace. Nyní činí až deset tisíc korun pro jeden zásah, přičemž počet zásahů v roce již není omezen. Totéž platí třeba i pro asistenční služby cyklistům, které poskytujeme nadále zdarma", dodává Tomáš Reitermann.

Klíčový vizuál Kooperativa s nadpisem: Instalatér dorazí do ě hodin.
Klíčový vizuál Kooperativa s nadpisem: Vichřice vezme střechu naději pak déšť.
Nadpis: Pojištění majetku by mělo reagovat na růst cen a inflaci.
Rozpadlý rodinný dům po požáru.
Rozpadlý rodinný dům po požáru.

Rostou-li ceny služeb a zboží, logicky by měla u pojištění nemovitosti i domácnosti růst také příslušná pojistná částka. Měla by být dostatečně vysoká na to, aby vystačila na nové vybavení domácnosti a zásadní opravu či dokonce opětovné postavení zničené nemovitosti. Pojištění střechy nad hlavou je klíčová věc, která by měla být vždy v pořádku. Na možnost škod, inflaci či pojištění však myslí trvale jen málokdo. Jak docílit toho, aby pojištění bylo stále aktuální?

Citace: Inflace a růst cen stavebních prací i materiálů jsou důležitá témata, na která musí reagovat i pojištění majetku. Ideální je, když se pojištění stará vlastně samo o sebe díky indexaci a automaticky se přizpůsobuje aktuální situaci. Radek Starosta, ředitel úseku pojištění majetku a odpovědnosti Kooperativy

„Inflace a růst cen stavebních prací i materiálů jsou důležitá témata, na která musí reagovat i pojištění majetku. Ideální je, když se pojištění stará vlastně samo o sebe a automaticky se přizpůsobuje aktuální situaci,“ vysvětluje ředitel úseku pojištění majetku a odpovědnosti Kooperativy Radek Starosta.

Stačí nechat vše na pojišťovně, která kvalitu a „dostatečnost“ ochrany pohlídá. Tento automatický mechanismus se nazývá indexace.

Co je indexace a jak funguje?

Indexace je aktualizace vašeho pojištění. Je to vlastně navýšení částek, na které jste se v minulosti pojistili. Tedy částek, které jsou pro vás důležité.

Vesnice, která byla zasažena záplavami.
Vesnice, která byla zasažena záplavami.

Jak automatický mechanismus indexace funguje?

Jak funguje? Pojišťovna inflaci neustále vyhodnocuje a zákazníkům nabízí aktualizaci pojistných částek, limitů plnění a pojistného v závislosti na vývoji. Když klient vyjádří jednou s indexací souhlas, pojištění se pak aktualizuje již pravidelně.

Citace: Indexaci nabízíme a nastavujeme automaticky. Pojištěný tak má zároveň jistotu, že se vyhne špatně nastavené pojistné částce, a tedy případnému nedostatečnému plnění od pojišťovny. Nemusí nic řešit, nikam chodit, stačí, když bude s nabídkou indexace souhlasit a uhradí indexované pojistné. Radek Starosta, ředitel úseku pojištění majetku a odpovědnosti Kooperativy

„Indexaci nabízíme a nastavujeme automaticky. Pojištěný tak má zároveň jistotu, že se vyhne špatně nastavené pojistné částce, a tedy případnému nedostatečnému plnění od pojišťovny. Nemusí nic řešit, nikam chodit, stačí, když bude s nabídkou indexace souhlasit a uhradí indexované pojistné,“ uvádí Radek Starosta.

V životě můžete spoléhat sami na sebe, na rodinu, kamarády, kolegy. Jsou však chvíle, kdy vám nikdo z nich nepomůže. Dopravní nehoda, výpadek příjmů kvůli dlouhodobé nemoci, vykradený byt. To jsou okamžiky, kdy člověk potřebuje mnohem silnějšího parťáka: dobrou pojišťovnu.

Ta je v těžkých chvílích nenahraditelná. Lidé s pojistkou totiž mají to nejcennější – jistotu. Jistotu, že když se něco stane, dostane se jim okamžité a stoprocentní pomoci. Čísla jedné z největších pojišťoven v ČR – Kooperativy – mluví jasně. Ta vloni vyplatila na pojistném plnění více než 25 miliard korun a vyřešila 650 000 pojistných událostí. A když se tato čísla přepočítají na dny, člověk se nestačí divit.

Podle člena představenstva Kooperativy Martina Laura bylo v žebříčku jednotlivých oblastí pojistné ochrany na prvním místě životní a úrazové pojištění, kde Kooperativa likvidovala 301 000 případů a vyplatila více než deset miliard korun. Následovalo pojištění motorových vozidel (celkem 162 000 pojistných událostí a šest miliard korun). Pokud jde o pojištění majetku, statistika vykázala 137 000 případů a čtyři miliardy korun vyplacených jako plnění.

Citace: Každý den jsme zpracovali asi 2 600 pojistných událostí a vyplatili 100 milionů korun. Martin Laur, člen představenstva Kooperativy
Citace: Každý den jsme zpracovali asi 2 600 pojistných událostí a vyplatili 100 milionů korun. Martin Laur, člen představenstva Kooperativy
Citace: Každý den jsme zpracovali asi 2 600 pojistných událostí a vyplatili 100 milionů korun. Martin Laur, člen představenstva Kooperativy

ve spolupráci s